-5.7 C
Innichen
Monday, July 4, 2022

ମଧୁମେହ ରୋଗ କୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରଖିଥାଏ ଏହି ଖାଦ୍ୟ : ମିଳିବ ଅନେକ ଫାଇଦା

ରିପୋର୍ଟ : ଓଡିଶା ନ୍ୟୁଜ ୨୪ ବ୍ୟୁରୋ //
ଭୁବନେଶ୍ୱର, (୦୯/୦୫) : ମଧୁମେହ ରୋଗ ସାଧାରଣତଃ ପ୍ରାୟ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ହେଉଛି । ଏହି ରୋଗ ମଣିଷ ସହିତ ତାଙ୍କ ଜୀବନସାରା ରହିଥାଏ । ଏହି ଅବସ୍ଥାରେ, ଆମ ଶରୀର ଯଥେଷ୍ଟ ଇନସୁଲିନ୍ ଉତ୍ପାଦନ ହୋଇପାରେ ନାହିଁ କିମ୍ବା ଉତ୍ପାଦିତ ଇନସୁଲିନ୍ ଉପରେ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା କରିବାକୁ ଅସମର୍ଥ ହୋଇଥାଏ ।

ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ, ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ ର ମଧୁମେହ ଶିକ୍ଷାବିତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ ମଧୁମେହ ରୋଗ ରେ ପୀଡିତ ରୋଗୀମାନେ ନିୟମିତ ବ୍ୟବଧାନରେ ଖାଇବା ଉଚିତ୍ । ଯେପରି ରକ୍ତରେ ସୁଗାର ହଠାତ୍ ହ୍ରାସ ନହୁଏ । ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଫାଇବର ଏବଂ ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟରେ ଭରପୂର ଏକ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ଉଚିତ୍ । ବିଶେଷ ଧ୍ୟାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଯେ ଜଳଖିଆ ଏବଂ ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ସମୟ, ଯାହାକୁ ପ୍ରି-ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ କୁହାଯାଏ, ସେହି ସମୟରେ କିଛି ହାଲୁକା ଖାଇବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରନ୍ତୁ । ମନେ ରଖିବା ଉଚିତ ଯେ ତୁମର ଡାଏଟରେ ପ୍ରତିଦିନ କେତେ କ୍ୟାଲୋରୀ ନେବାକୁ ପଡିବ । କାରଣ, ମଧୁମେହ ରୋଗୀଙ୍କ ପାଇଁ ଅଧିକ କ୍ୟାଲୋରୀରେ ସୁଗାର ଏବଂ ଓଜନ ବୃଦ୍ଧି କରିଥାଏ ।

ମୌସୁମି ଫଳ – ଯେକୌଣସି ସ୍ଥାନୀୟ କିମ୍ବା ଲୋକଲା ଫଳ ଖାଇବା ଉଚିତ୍‌ । କାରଣ ଏହି ଋତୁକାଳୀନ ଫଳ ଯାହା ଫାଇବର ଏବଂ ଗ୍ଲାଇସେମିକ୍ ଇଣ୍ଡେକ୍ସରେ ରକ୍ତରେ ସୁଗାର ଲେବଲ୍‌କୁ ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ ।

ପାଳଙ୍ଗ ଏବଂ ବନ୍ଧା କୋବି ରସ – ପ୍ରାୟତଃ ପନିପରିବା କିମ୍ବା ଫଳ ଖାଇବା ଅପେକ୍ଷା ଜୁସ କରି ପିଇବାକୁ ପରାମର୍ଶ ଦିଆଯାଏ । କାରଣ ଏଭଳି ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଫାଇବର ପରିମାଣ କମ୍ ଥାଏ । ଯଦି ଆପଣ ଚାହାଁନ୍ତି, ଆପଣ କୋବି ପତ୍ରକୁ ସତେଜ ପାଳଙ୍ଗ ପତ୍ର ସହିତ ମିଶାଇ ଟିକେ ପାଣି ମିଶାଇ ଏହାକୁ ମିଶାଇ ଏହାକୁ ପିଇ ପାରିବେ ।

ବିଭିନ୍ନ ମଞ୍ଜି ର ମିଶ୍ରଣ – ଆପଣ ବାଦାମ, କଖାରୁ ମଞ୍ଜି, କାଜୁ, ତେଲ ମଞ୍ଜି, ମିଶାଇ ଏକ ଘରେ ତିଆରି ନଟ୍‌-ଟ୍ରେଲ୍ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ । ଆପଣ ଏହାକୁ ଖାଇପାରିବେ । ଏହା ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ଖୁବ୍‌ ଲାଭକାରୀ । ମନେରଖନ୍ତୁ ଯେ ଏହାକୁ ସୀମିତ ପରିମାଣରେ ଖାଇବା ଉଚିତ୍ ।

ଟମାଟୋ ଏବଂ ଧନିଆ ସାଲାଡ୍ – ଏହି କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ ସାଲାଡ୍ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଆପଣଙ୍କ ସତେଜତା ଅନୁଭବ କରିବେ । ଏହାକୁ ପ୍ରତିଦିନ ଡାଏଟ୍‌ରେ ମଧ୍ୟ ସାମିଲ୍‌ କରନ୍ତୁ । କଟା ଟମାଟୋ, କଟା ଧନିଆ, ଲେମ୍ବୁ ରସ ସବୁକିଛି ମିଶାଇ ଆପଣ ଏହି ଟମାଟୋ ସାଲାଡ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ ।

Related Articles

Stay Connected

0FansLike
3,376FollowersFollow
19,800SubscribersSubscribe
- Advertisement -spot_img

Latest Articles